kakor med ansikten

Idag vaknade jag av någon som höll på att stöka i köket, kollade på klockan och såg att den stod på 06.49. Fasen, har pappa försövit sig tänkte jag och försökte somna om. Sen hörde jag hur mamma började flaxa omkring panikslaget och skrika på Malin. Då hade vårt elskåp fattat eld!! Så det var ju bara att slänga på sig kläder och gåå ut. Pappa, som var ute i ladugården skulle byta propp när den gick och det var ju en jävla tur att det tog eld när han var där ute, så att någon märkte det! Pappa ringde Niklas, som trodde det brann i ladugården, som ringde brandkåren och ni vet ju hur det är om dom tror det brinner i en ladugård! Så 2 stora brandbilar och en jäkla ambulans kom farande med blåljusen på... PINSAMT, vad hade ju släckt allt på typ 2 min haha :) Senare såg vi hur folk körde förbi och letade efter något som brann! fin början på morgonen :P

Efter det ovanliga uppvaknandet var det stallet som gällde, jag mockade och gjorde iordning och mamma och Malin körde rakor med 2åringarna. Sedan väntade lunch hos farmor, hon var orolig för att vi inte hade fått tillbaka elen så hon bjöd över oss!

Det blev också en visit nere i trollabo för att vara med på invigningen av nya stallet. Där var det tipsrunda och jobbfotto som gällde. Trevligt att träffa massa folk som man inte brukar se annars :) Är tvungen att visa en bild på kakan vi fick på fikat! Fick tyvärr ingen klar bild men ni ser ju vad det föreställer iaf :)


Så roligt! :)


Har hunnit dra av skorna på ponnyna och på solan och släppt ut dom på lösdriften, vintervila blir det för dom små och solan är halt så hon får vila till hon är frisk igen. Har också packat för imorgon, ett montékval och 2 lopp, mamma kör!

Plugga har jag också fått göra! För imorgon börjar (som min kära klasskompis kallar det) helvetesveckan! får se om jag överlever den ;)

Kommentarer



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0