Veckans ämne: min favorithäst

Är med i en fb-grupp med travbloggar, där vi får olika ämnen att skriva om varje vecka. Och veckans ämne är min favorithäst. Och där kan jag ju skriva hur mucket som helst ;)
Min favorithäst, som så många vet är min lilla Bonso. Han må vara en liten häst men det finns så mycket personlighet och kärlek i honom i alla fall.

Det var en sommardag 2005 på börjes hästauktion i Tingsryd. Jag var 14 år gammal och hade blivit kär i ponnytravet då jag varit med mamma på travtävlingar i tingsryd. Då var det bara att köpa ett russ och ta license. När jag och mamma började spana på hästarna föll jag för en häst som jag ville ha, och mamma hittade en annan häst som hon tycktr om och det visade sig att mamma hade väldigt bra smak när det gällde hästar ;)

Det var inte helt lätt i början, då han var 4 år, nykastrerad och inte överdrivet mycket hanterad men när han bara förstod vem som bestämde så gjorde han en helomvändnig, blev så hemskt snäll och han blev min bästa vän. Än idag finns det ingen varelse som jag litar mer på än Bonso och jag kommer aldrig att göra mig av med honom, han betyder aldeles för mycket för att jag skulle klara det.
Innom travet ger han verkligen allt, det blir en hel del galopper för att han alltide vill komma frammåt, även om benen inte helt hänger med. Det har blivit flera minnesvärda lopp genom åren och jag värderar varje sekund högt. Han är orsaken till att jag fortfarande, vid 21 års ålder håller på med ponnytravet, jag skulle gå genom eld för honom.

2 av Bonsos bästa lopp, båda från förra året. Den översta är vinsten i ett insprängt lopp på Kalmartravet (med segerintervju) och den andra första starten förra året, då han sänkte sitt rekord över 5 sek och blev 2:a. Leta efter vit kusk med blått axelskärp.

Kommentarer
Postat av: marina --- montéryttare

sötaste bonso!!

2012-04-26 @ 21:14:15
URL: http://marinasmonte.blogg.se/



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0