Hästarna

Tänkte att jag skulle presentera mina hästar en snabbis, kom på att jag inte har gjort det än, kan ju blir lite lättare för vissa att hänga med då.. Så för er intresserade här kommer bilder och info om alla 11! :)
Vi börjar med min ögonsten! Bonso III är ett 11årigt travruss som jag har haft sedan han var 4. När jag köpte honom var han näst intill orörd och jag har gjort allt med honom, Inkörning, inridning, tog min ponnylicense med honom, kval och vår första start..Han har även blivit utsedd till årets montéponny på kalmartravet ett år. Ja listan kan göras lång :) Liter på honom till 110%. För mig finns ingen bättre. Låter kanske lite löjligt men vi har ett band som man inte rikigt kan förklara, en del hästmänniskor kan nog känna igen sig i det.  Bonso har rekordet 2.05,4 M
Rezit, eller Rezze som vi åxå kallar honom är Malins ponny. Han är 8 år gammal, en liten, tuff och energisk ponny, känd för sin egna vilja. Men lite eller inte så kan han springa, rekordet ligger på 2.01,8 M och jag är övertygad om att han kommer kunna bättre snart :) Han blev årets ponny på kalmartravet 2010! Egentligen kommer han och jag inte så bra överrens, kan väl ärligt talat säga att vi inte har någon speciell kemi.. Tur att Malin kommer bättre överrens med honom ;)
Wisby B.M.W, kallas även för Wissan, Hulliganen och Hulli. Är vårt 3 åriga sto och när det gäller den interna indelningen Malin och jag har emellan oss så räknas hon som min häst. Jag har fått äran att köra premie med henne (2 gånger då hon den första gången gick 1.34,9 och knappt rörde sig frammåt runt andra hästar). Hon har haft en del problem med växten senaste tiden men vi hoppas att det bättrar sig snart. Orsaken till att vi kallar henne hulliganen är för att hon beter sig som en på alla möjliga sätt, speciellt för att hon älskar att stegra sig och dra iväg lite sådär ibland. men hon är mysig i grund och botten och en trevlig liten dam :)
Classiz Zante, eller Zante är vår 3åriga valack och är då "malins häst". Han är vår egna uppfödning, undan stoet som tog mammas första tränarseger och ligger lite extra varmt om hjärtat. Han är väldigt mysig och social men med glimten i ögat :)
Solarplexus B.M.W., även kallad sola, solan är "min" fina tjej. Hon är 4 år gammal, jag har kör henne i premien, kvalat henne och även kört 2 lopp med henne ( dock utan några bättre resultat) Hon har hunnit tjäna in 10 000kr men har inte riktigt fattat vad hon ska göra än. Hon har ett fint steg så vi hoppas att poletten trillar ner snart ;)
Classic Today, eller Toddy, Toddan är "malins" häst men också mammas lilla ögonsten och denna hästen är hon stolt över ska ni veta ;) Snäll och trevlig på alla sätt, kommer bli en fin ridhäst när mamma pensionerar honom. Han är också 4 år. Han är lite stressad på banan men har visat stor potential så vi jobbar vidare med honom! :)
Prestige är det lite tråkigt med för vi har inte fixat några bra bilder än, och det är en riktig snygging ;) Han är 9 år gammal och vi har haft honom sedan oktober. Han är mysig att rida och snäll att köra, prefekt att trissa unghästarna med. :)
Blue Dream B.M.W eller bebisen som vi kallar honom i brist på något annat är vår ettåring. Han är en riktig fegis i hagen och springer ut så fort han tycker att någon är taskig mot honom ;) Han har även hoppat rakt upp på stenmuren en gång, vilken chock det var ;) Han är mysig och frammåt för att vara så liten. Man kan säga att han fick ta Carmodys plats för mig och malin, som är ägare på honom. Han ska köras in i vår, troligen runt april.
Counterspel, eller Pellan är vårt fölsto. Hon är Zantes mamma och gav alltså oss vår första seger. Som starthäst hade hon en grym vinnarskalle men det som satte stopp för henne var hennes sköra fysik. Hon är dräktig med Laddie och förväntas föla runt april.
Lealins Zandra, Zandra är en stor häst med ett ännu större hjärta. Har gjort 3 fantastiska lopp för oss, 2 av dem springande på tvären då hon har någon skada som vi inte hittar lösningen på. Hon går hemma i hagen nu och väntar på vad vi ska göra med henne, eventuellt blir hon fölsto.
Sist men inte minst har vi Sea Gun, sigge som är en 8 åring valack som tyvärr fick en kort karriär hos oss.. Han har nämligen en väldigt stor risk att hans gaffelbans smäller om han tränas mer som travare. Nu går han ute för att stärka upp sina ben igen och sedan kommer han skänkas bort som promenadhäst. Han har verkligen hjärtat på rätt ställe, urmysig på alla sätt och vis, lugn och snäll. Hemskt synd att hans tid hos oss kommer bli så kort! Om någon vet om nån som är intresserad av en promenadshäst får ni gärna säga till!
Så.. Det var lite om mina hästar, om ni orkar läsa så har ni ju lite bättre koll nu :)

Kommentarer
Postat av: Isabella Axelsson

sv: ja, har tänkt så jag med :)

2012-01-25 @ 21:27:58
URL: http://isabellasphotographing.blogg.se/
Postat av: Helena

Kul att läsa om alla! :D

2012-01-26 @ 20:59:08
URL: http://travgalen.se
Postat av: Helena

...hur pass illa är hans ben....kanske vill han komma o bo m camme:) tänkte på dottern, hon håller ju ett ganska lågt tempo ;)

2012-02-08 @ 20:19:29



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida

Vad vill du?:

Trackback
RSS 2.0